Podstawa programowa realizowana w godzinach 9:00 - 14:00
Rozkład dnia
GRUPA ,,MISIE''
06:00-08:00 Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
08:00-09:00 Poranne zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
09:00-09:30 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
9:30-9:45 Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, nauka języka angielskiego (wtorek,czwartek)
09:45-10:00 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10:00-10:30 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
10:30-11:15 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery - poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11:15-11:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
11:30-12:00 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12:00-13:30 Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki - wyciszenie,
13:30-14:00 Podwieczorek - kultura spożywania posiłków.
14:00-17:00 Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu
GRUPA ,,BIEDRONKI''
06:00-08:00 Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
08:00-09:00 Poranne zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
09:00-09:30 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
09:30-09.45 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
09:45-10:00 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
10:00-10:15 Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, nauka języka angielskiego (wtorek, czwartek)
10:15-11:45 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery - poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11:45-12:00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12:00-12:30 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12:30-13:15 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi - dostosowanie zadań do możliwości dzieci.
13:15-13:30 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
13:30-14:00 Podwieczorek - kultura spożywania posiłków.
14:00-17:00 Zajęcia dodatkowe - rytmika, plastyka, zabawy ogólnorozwojowe. Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu
GRUPA ,,MOTYLKI''
06:00-08:00 Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
08:00-09:00 Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
09:00-09:30 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
09:30-09:45 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych - mycie zębów.
09:45-10:15 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10:15-10:45 Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, nauka języka angielskiego(wtorek,czwartek)
10:45-11:50 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11:50-12:00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.00-12.30 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
12:30-13:00 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
13:00-13:30 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi - dostosowanie zadań do możliwości dzieci.
13:30-14:00 Podwieczorek - kultura spożywania posiłków.
14:0-17:00 Zajęcia dodatkowe - rytmika, plastyka, zabawy ogólnorozwojowe. Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.
GRUPA ,, PSZCZÓŁKI''
06:00-08:00 Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
08.00-08.30 Religia (poniedziałek,czwartek)
08:30-08:45 Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
08:45-09:00 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
09:00-09:30 Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, nauka języka angielskiego( wtorek, czwartek)
09:30-10:00 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10:00-11:50 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11:50-12:00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.00-12:30 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
12.30-13:00 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
13:00-13:30 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi - dostosowanie zadań do możliwości dzieci.
13:30-14:00 Podwieczorek - kultura spożywania posiłków.
14:00-17:00 Praca indywidualna z dziećmi- dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zajęcia dodatkowe - rytmika, plastyka, zabawy ogólnorozwojowe. Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.
GRUPA ,,TYGRYSKI''
06:00-08:00 Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
08:00-08:30 Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
08:30-9:00
09:00-09:30 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
09:30-10:00 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
10:00-10:45 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
10:45-11:15 Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, nauka języka angielskiego (wtorek, czwartek)
11:15-11:50 Zajęcia ruchowe. Zabawa swobodna przy niewielkim udziale nauczyciela
11:50-12:00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.00-12:30 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.
12.30-13.00 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć.
13:00-13:30 Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi - dostosowanie zadań do możliwości dzieci.
13:30-14:00 Podwieczorek - kultura spożywania posiłków.
14:00-17:00 Praca Indywidualna z dziećmi- dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zajęcia dodatkowe - rytmika, plastyka, zabawy ogólnorozwojowe. Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali. Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.