Ramowy rozkład dnia
Podstawa programowa realizowana w godzinach 9:00 - 14:00
Rozkład dnia
W przedszkolu w ramach podstawy programowej realizowany jest język angielski wg następującego harmonogramu:
poniedziałek
Misie - 13.15 -13.30
Motylki- 13.30 - 13.45
Pszczółki - 12.45 - 13.15
Tygryski - 12.15 - 12.45
środa
Misie -10.45 - 11.00
Motylki - 10.30 - 10.45
Pszczółki - 10.00 - 10.30
Tygryski -9.30 - 10.00
Za zgodą Rodziców zajęcia z religii organizowane są wg następującego harmonogramu
Wtorek
Misie - 10.00 - 10.15
Motylki - 9.45. - 10.00
Pszczółki - 9.15 - 9.45
Tygryski - 10.15 - 10.45
Czwartek
Misie - 12.45 - 12.30
Motylki- 12.30 - 12.45
Pszczółki - 8.30 - 9.00
Tygryski - 8.00 - 8.30
W zajęciach z religii biorą udział tylko te dzieci, których Rodzice wyrazili zgodę, pozostałe dzieci w tym czasie przebywają pod opieką wychowawców grup.
GRUPA ,,MISIE''
- 06:00-08:00
Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. - 08:00-09:00
Poranne zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. - 09:00-09:30
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. - 9:30-9:45
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, nauka języka angielskiego (wtorek,czwartek) - 09:45-10:00
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. - 10:00-10:30
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. - 10:30-11:15
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery - poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. - 11:15-11:30
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. - 11:30-12:00
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. - 12:00-13:30
Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki - wyciszenie, - 13:30-14:00
Podwieczorek - kultura spożywania posiłków. - 14:00-17:00
Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym.
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu
GRUPA ,,Motylki''
- 06:00-08:00
Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. - 08:00-09:00
Poranne zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. - 09:00-09:30
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. - 09:30-09.45
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. - 09:45-10:00
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. - 10:00-10:15
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, nauka języka angielskiego (wtorek, czwartek) - 10:15-11:45
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki i spacery - poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. - 11:45-12:00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. - 12:00-12:30
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. - 12:30-13:15
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Praca indywidualna z dziećmi - dostosowanie zadań do możliwości dzieci. - 13:15-13:30
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. - 13:30-14:00
Podwieczorek - kultura spożywania posiłków. - 14:00-17:00
Zajęcia dodatkowe - rytmika, plastyka, zabawy ogólnorozwojowe.
Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym.
Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali.
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu
GRUPA ,, PSZCZÓŁKI''
- 06:00-08:00
Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. - 08.00-08.30
Religia (poniedziałek,czwartek) - 08:30-08:45
Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. - 08:45-09:00
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. - 09:00-09:30
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, nauka języka angielskiego( wtorek, czwartek) - 09:30-10:00
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. - 10:00-11:50
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. - 11:50-12:00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. - 12.00-12:30
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu. - 12.30-13:00
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. - 13:00-13:30
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Praca indywidualna z dziećmi - dostosowanie zadań do możliwości dzieci. - 13:30-14:00
Podwieczorek - kultura spożywania posiłków. - 14:00-17:00
Praca indywidualna z dziećmi- dostosowanie zadań do możliwości dzieci.
Zajęcia dodatkowe - rytmika, plastyka, zabawy ogólnorozwojowe.
Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym.
Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali.
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.
GRUPA ,,TYGRYSKI''
- 06:00-08:00
Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. - 08:00-08:30
Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. - 08:30-9:00
- 09:00-09:30
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. - 09:30-10:00
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. - 10:00-10:45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków - doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. - 10:45-11:15
Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, nauka języka angielskiego (wtorek, czwartek) - 11:15-11:50
Zajęcia ruchowe.
Zabawa swobodna przy niewielkim udziale nauczyciela - 11:50-12:00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. - 12.00-12:30
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu. - 12.30-13.00
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. - 13:00-13:30
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Praca indywidualna z dziećmi - dostosowanie zadań do możliwości dzieci. - 13:30-14:00
Podwieczorek - kultura spożywania posiłków. - 14:00-17:00
Praca Indywidualna z dziećmi- dostosowanie zadań do możliwości dzieci.
Zajęcia dodatkowe - rytmika, plastyka, zabawy ogólnorozwojowe.
Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Własna aktywność dzieci. Zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne w ogrodzie przedszkolnym.
Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, porządkowanie sali.
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.